Közlemény: A nők elleni erőszak felszámolásának nemzetközi napja – van még hova fejlődnünk!
2023-11-25Sebián-Petrovszki László: Az Ombudsmannak azonnal le kell mondania!
2023-11-29Sebián-Petrovszki László:
Van a kormánypártiak között valaki, aki néha gondolkozik is?!
Sebián-Petrovszki László, a Sokszínű Magyarországért elnökségi tagja november 27-én hétfőn napirend utáni felszólalásában kérdezte a kormánypárti képviselőket, hogy egyáltalán átgondolták-e a a propagandatörvényt, mielőtt azt beadták volna?!
Képviselői Csoportunk a „LÉPJ FEL” – közösen az iskolai bántalmazás ellen kampányában közmeghallgatást tartott a magyar könyvforgalmazók számára, ahol a résztvevők elmondták, hogy mennyire abszurdum a propagandatörvény elvárásai:
- nincs átgondolva,
- nincs iránymutatás,
- nem egységes a szankcionálás.
Nem értelmezhető, hogy mi számít „propagálásnak”, ahogy az sem, hogy milyen könyveket kéne cenzúrázni, ami teljességgel hihetetlen, hogy az Európai Unióban 2023-ban ilyen megtörténhet!
A Sokszínű Magyarországértnál mindent megteszünk azért, hogy a törvény abszurditásának hangot adjunk. Tegyük tisztába: a propagandatörvény azonnali eltörlésére van szükség!
A felszólalás teljes leirata itt olvasható:
A számítógépén 19 ezer pedofil felvételt őrző Kaleta Gábor lebukását itthon össznépi fölháborodás fogadta, mire önök benyújtották a gyermekvédelminek nevezett törvényjavaslatot. Agit-prop részlegük viszont módosító indítványokról gondoskodott, hogy megtiltsa tizennyolc éven aluliak számára homoszexualitást megjelenítő tartalom elérhetővé tételét. Ezzel a pedofilok helyett az LMBTQ közösséget állították célkeresztbe, mert őket jelölték ki a közgyűlölet következő célpontjául. Ezért lett a közbeszédben “homofób törvény” a neve.
Ámde nemcsak homofób, esztelen is.
14 éven felüliek, nemüktől függetlenül, törvényesen létesíthetnek nemi kapcsolatot. Két azonos nemű tehát, ha elmúlt 14 éves, bátran szexelhet, de további négy évig ilyesmiről hallania vagy olvasnia nem szabad. És ez még csak az abszurditás kezdete.
A végrehajtási rendelet ilyen terméket csak gyermekek számára hozzáférhetetlenül, zárt csomagolásban enged forgalmazni, iskolához vagy templomhoz 200 méternél közelebb pedig egyáltalán nem. A fél ország oly igen nemzeti kormányunkon röhög, mert az képtelen volt ezt magyarul megfogalmazni: egy vessző hiánya miatt a rendelet épp az ellenkezőjét jelenti. A bohózat szereplői a Nemzeti Múzeum kirúgott főigazgatója, aki képviselőként még maga is megszavazta a törvényt, a Néprajzi Múzeum statuált példából okuló igazgatója, és a pásztói könyvesbolt, illetve templom bejárata közötti távolságot méricskélő kormánytisztviselők is.
18 éven aluliak elől viszont elzárják a kultúra jelentős részét, így az ókori Kelet legfontosabb költői művét, a Gilgames-eposzt, mert a címszereplő és Enkidu viszonya jóval szorosabb, mint baráti. A görög mitológiából kicenzúrázzák Zeusz kiskorú fiúszeretőjét, Ganümédészt, a megölt, de az istenek által föltámasztott Pelopszot, aki Poszeidón kedvese lett, sőt, Kallisztót is, akit csak úrnője, Artemisz alakját felöltve tudott elcsábítani Zeusz – a nimfa azt hitte, az istennővel folytat leszbikus viszonyt. Fiúszeretője, Hülasz miatt tiltott Heraklész története, az Iliász pedig Achillesz és Patroklosz, hogy úgy mondjam, meleg baráti viszonya okán. Nyilván nem hallhat a gyermek állatokkal létesített nemi kapcsolatról sem, nincs hát Európé, akinek bika, és Léda, akinek hattyú alakjában udvarolt Zeusz, és Íó sem, akit tehénné változtatva csábított el, hogy Héra elől elrejtse. Közbevetőleg: mit kezdünk Galileivel, aki a Jupiter négy nagy holdját az így tabuvá tett Ganümédészről, Íóról, Européről és Callistóról nevezte el? Tilos a krétai mondakör, Minósszal, Thészeusszal és Andromédával, mert megkerülhetetlen szereplője Minotaurosz, aki Paszíphaé és egy bika gyermeke. Vérfertőzésről aztán végképp nem hallhatnak a gyerekek, így kimarad Héra, aki felesége és nővére is Zeusznak. Tiltott az anyját, Ioakasztét feleségül vevő Oidiposzról és a lányukról, Antigónéról szóló Szophoklész-, valamint a fiaik küzdelmét elbeszélő Aiszkhülosz-dráma is. Tilos a nemváltás és a transzneműek témája, fóliát tehát Euripidész drámájára Teiresziász, a vak jós miatt, akit az istenek hét évre nővé változtattak, és aki ünnepeken női ruhát és műmelleket viselt.
Nem folytatom a biszexuális Caesarral, a három nővérével viszonyt folytató Caligulával, a férjhez menő, és nyilvános nászéjszakát rendező Neróval, Hadrianus és Antinoosz szerelmével. Mit kezdjen viszont egy könyvesbolt Szappho, Oscar Wilde, Maugham, Proust, Kölcsey, Pilinszky, sőt, Tormay Cécil műveivel? És a Harry Potter könyvekkel, amelyek írója Dumbledore-t melegnek képzelte el, és így is ábrázolta? Mi legyen Shakespeare-rel? Hamletnek Laerteshez vagy Horatiohoz fűződő kapcsolata, A velencei kalmárban Antonio és Bassanio, a Vízkeresztben Orsino, Viola, Olivio és Sebastian, az Ahogy tetszikben Rosalinda, Orlando és Phoebe viszonya félreérthetetlenül eltér az önöknek kedves ”egy férfi-egy nő” felállástól. Férfihoz szóló szerelmes szonettjei pedig kétségkívül a homoszexualitást megjelenítő, vagy akár népszerűsítéseként is felfogható tartalmat hordoznak.
Homoerotikus utalások a Bibliában is olvashatóak: ilyen Szodoma és Gomorra története, Dávid siratóéneke a halott Jonatán fölött, vagy a Ruth és Noémi történetéből kisejlő leszbikus viszony. Szól vérfertőzésről is: Ádám és Éva gyermekei csak testvérházasság útján kezdhették meg a Föld benépesítését, és Lót két lánya is apjától szülte Moábot és Benammit. Lefóliázzák a Bibliát is? Kitiltják a templomok 200 méteres körzetéből – tilos lesz a templom melletti plébánián, parókián Bibliát forgalmazni?
Szokott önök közül gondolkodni is valaki?